Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™1

Brooch, 2011

Ramie fabric, thread, stainless steel

109×113×46mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™2

Brooch, 2011

Ramie fabric, thread, stainless steel

71×115×43mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™3

Brooch, 2011

Ramie fabric, thread, stainless steel

101×78×30mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™4

Brooch, 2012

Ramie fabric, thread, stainless steel

84×60×35mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™5

Brooch, 2012

Ramie fabric, thread, stainless steel

98x85x13mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™6

Brooch, 2012

Ramie fabric, thread, stainless steel

88×85×37mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™7

Brooch, 2012

Ramie fabric, thread, stainless steel

81×107×38mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™8

Necklace, 2012

Ramie fabric, thread, silver

163×112×53mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™9

Necklace, 2012

Ramie fabric, thread

173×298×46mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™10

Necklace, 2013

Ramie fabric, brass, serpentine

173×267×66mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™11

Brooch, 2012

Ramie fabric, thread, brass, stainless steel

85×106×33mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™12

Brooch, 2012

Ramie fabric, thread, brass, stainless steel

93×95×25mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™13

Necklace, 2012

Ramie fabric, thread

158×200×24mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™14

Brooch, 2013

Ramie fabric, thread, stainless steel

73×66×46mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™15

Necklace, 2013

Ramie fabric, thread, beads

130×131×49mm

Mina Kang_ ∞≠πÃ≥™16

Brooch, 2013

Ramie fabric, thread, stainless steel

72×83×47mm

Artist Statement

I don’t easily expose my feelings. For that my emotions that has been built during relationship with people are completely concealed and released in the space that is exclusively my own. In that space, my feelings are expressed through work. My internal emotions are brought into a form of abstract that is unknown to anyone. Sometimes controlled in complete geometrical form or angers are expressed in curvy and twisted form. Complementary color contrast and bold colors become expression of emotions that could not have exposed.

Sawing is an important expression method in my work. Sawing is also called ‘medium of poetic sensibility’ due to bring about visual effect on lyrical sensibility with delicate touch with simple, repetitive handmade work. Even if one tries to bring out rigid and rough expression, the form implemented by sawing bears softness. When you are connecting stitch by stitch within various emotions, sawing eventually enable one to cultivate ability of self control and means to express emotions that is one’s own. Sawing requires focus and effort thus the time when one is immersed in sawing is not interrupted by anything and various emotions in the beginning will gradually disappear and only left is splendid work.

Work that used ramie and sawing is structural and flowing abstract three-dimensional jewelry that cross between geometrical and organic shape.

 

나는 쉽게 감정을 드러내지 않는다. 때문에 사람들과의 교제 속에서 쌓인 감정들은 가슴 속에 철저히 숨기고 나만의 공간에서만 펼쳐 본다. 그 공간 속에서 나는 작업을 통해 감정을 표현한다. 아무도 모르는 추상형태 속에 나의 내적인 감정을 이입한다. 때로는 완벽한 기하학적 형태로 자신을 통제해 보기도 하고, 구불거리고 꼬여있는 형태로 분노를 표출해 보기도 한다. 보색대비와 과감한 색상은 드러낼 수 없었던 감정의 표출이 되기도 한다.

바느질은 내 작업에 있어 중요한 표현 방법이다. 바느질은 ‘시적 감수성의 매개체’라고도 불린다. 단순 반복적인 수작업으로 인한 섬세한 촉감으로 서정적 감수성에 대한 시각적 효과를 불러오기 때문이다. 딱딱하고 거친 표현을 하려 해도 바느질에 의해 구현된 형태는 부드러움을 가진 형태들이 된다. 여러 감정들 속에서 한 땀 한 땀 이어나가는 행위는 결국 나만의 감정을 표출하는 수단과 함께 자제시키는 능력을 기르게 해준다. 바느질은 집중과 노력을 필요로 한다. 때문에 바느질에 몰입하는 동안은 아무 방해도 받지 않는 시간으로, 처음 가지고 있던 여러 감정들은 점차 사라지고 화려한 작업만이 남게 된다.

모시와 바느질을 이용한 작업들은 기하학과 유기적인 형태를 넘나드는, 구조적이면서도 유연성 있는 추상적 입체 장신구이다.

 

 

Biography

 

Education

2013   Master of Fine Art, Metalwork and Jewelry, Kookmin University

2010   Bachelor of Fine Art, Jewelry and Metal Design, Kyonggi University

 

 

Awards

2013  Preziosa young 2013– special mention, Firenze, Italy

2012  BKV-Prize 2012 for young applied arts – first prize, Munich, Germany

2011  ITAMI international contemporary jewelry exhibition – selected, Itami, Japan

 

 

Exhibitions

2013  BKV association exhibition, The Bayerischer Kunstgewerbe-Verein, Munich, Germany

2013  Special Exhibition »Handwork & Design «, afterwards at Internationale Handwerks messe Fair, IHM Munich,   Germany

2012  KCDF promotion exhibition, craft trend fair Seoul         2012  ‘Mythology of Material’ Alchemists, KCDF gallery

2012  BKV-Prize 2012 for Applied Arts, The Bayerischer Kunstgewerbe-Verein, Munich, Germany

2011  ITAMI International Contemporary Jewelry Exhibition, Itami international craft museum, Itami, Japan

2010  “At the Beginning”, Gallery GAC, Seoul, Korea

 

Publication

2012  Schmuck magazine, Germany

2012  ELLE magazine, Korea

2009  500Plastic Jewelry, Lark book, USA

2009  The Jewelry magazine, Korea

 

 

Education

2013   국민대학교 일반대학원 금속공예학과 졸업

2010   경기대학교 주얼리, 금속 디자인과 졸업

 

 

Awards

2013  Preziosa young 2013– special mention, 피렌체, 이탈리아

2012  BKV-Prize 2012 for young applied arts- first prize, 뮌헨, 독일

2011  ITAMI international contemporary jewelry exhibition – selected, 이타미, 일본

 

 

Exhibitions

2013 BKV 협회전, The Bayerischer Kunstgewerbe-Verein, 뮌헨, 독일

2013 Special Exhibition »Handwork & Design «, 국제 공예 페어, 뮌헨, 독일

2012 KCDF 특별전, 공예 트렌드 페어, 한국

2012 ‘물질의 신화’ 알케미스츠, 한국공예문화진흥원, 한국

2012 BKV-Prize 2012 for Applied Arts, The Bayerischer Kunstgewerbe-Verein, 뮌헨, 독일

2011 ITAMI 국제 현대 장신구 전, Itami international craft museum, 이타미, 일본

2010 “At the Beginning”, Gallery GAC, 한국

 

Publication

2012  Schmuck magazine, 독일

2012  ELLE magazine 12월호, 한국

2009  500Plastic Jewelry, Lark book, 미국

2009  The Jewelry magazine Vol.18, 한국